Home » Jubileumwedstrijd junioren

Jubileumwedstrijd junioren

Ook voor onze juniorleden wilden we het 65-jarige jubileumjaar niet ongemerkt voorbij laten gaan.
Omdat wij de wedstrijd die vandaag werd ingehaald al wel hadden gespeeld waren wij al eerder klaar met de competitie.
Daardoor hadden we vandaag een vrije zondag. De ideale gelegenheid om een leuke wedstrijd te organiseren. Toch kon helaas niet iedereen.

Om ook de ouders van de juniorleden er wat meer bij te betrekken hadden we bedacht om een ouder/junior wedstrijd te organiseren, bestaande uit drie onderdelen:

In Duo’s de baan over

Er wordt per duo om en om gegooid tot ieder team achter op de baan over de keerlijn is. Hier wordt er omgelegd en gaan we weer terug. Het team dat in de minste schoten vooraan op de baan over de keerlijn is krijgt 4 punten, het tweede team 3 punten, het derde team 2 punten en het vierde team 1 punt

Precisie snelheid

Op de grond zijn respectievelijk vakken uitgezet van 5 meter, 3 meter, 1 meter, 3 meter en 5 meter achter elkaar. Eindigt de kloot in het 5 meter vak dan is dat 1 punt waard. Eindigt de kloot in het 3 meter vak, dan is dat 2 punten waard en eindigt ie in het 1 meter vak dan is dat 3 punten waard. Elke schutter gooit twee keer. Alle punten worden bij elkaar opgeteld.

Precisie richting

De welbekende puntenbak met poortjes er in met 5, 10 of 15 punten. Het raken van de bak zelf is ook 1 punt waard. Ook hier gooit elke schutter twee keer en worden alle punten bij elkaar opgeteld

Uiteindelijke winnaar is het duo dat de meeste punten bij elkaar heeft gegooid.
Ondanks dat Koen en Harald een tweede plek hadden bij het eerste onderdeel, zijn ze door wat mindere resultaten bij het precisie gooien op een 4e plaats beland. Op een derde plaats was het het duo met de jongste deelnemer Romy en Arno. Op een tweede plaats zijn Koen en Mark geëindigd. Dat betekend dat de winnaars zijn geworden:

Niek en René

Na de tijd hebben we nog even gezellig nagezeten met chips, drank en een heerlijke gehaktbal. Op 9 juni is er voor Niek nog deelname aan het NK in Noord Deurningen en op 15 juni gaan we nog gezellig een dagje weg. En dan is ook het seizoen ’23/’24 ten einde. We nemen afscheid van Koen, die het volgend seizoen met de senioren mee gaat gooien. En wij gaan het nieuwe seizoen lekker weer van start met de overgebleven 6 schutters van dit team.