Home » Martin en Henk winnen de finale om de Jan Kuipers trofee ’23/ ’24

Martin en Henk winnen de finale om de Jan Kuipers trofee ’23/ ’24

De Jan Kuipers trofee is de inzet voor de duo wedstrijden binnen de vereniging kv Noord Berghuizen. Het is een mini competitie waarin in duo’s tegen elkaar wordt gegooid. Elke wedstrijd bestaat uit 5 rondes per team. Elke team bestaat uit 1 speler uit een hoger team en 1 speler uit een lager team. Door het jaar worden er 4 wedstrijden gegooid waarbij er elke keer weer een nieuw duo wordt geloot. Aan het eind de vier wedstrijden worden de 8 beste schutters er uitgehaald die vervolgens via een nieuwe loting aan elkaar worden gekoppeld.

Dit jaar was er één team dat niet mee kon doen in de finale, dus bleven er drie teams over.
Delon van der Wielen gooide met Toon Althanning, Bart Adolfsen gooide met Tom van Laar en Martin Velthuis gooide met Henk Frielinck.

rhdr

De baan was vlak voor de wedstrijd nog (op natuurlijke wijze) goed besproeid, het gras was mooi kort gemaaid. Alle ingrediënten voor een zinderende finale waren aanwezig. Na de start van de wedstrijd bleek al snel dat dit een echte finale ging worden. Alle drie de teams waren flink aan elkaar gewaagd. Pas in het 6e schot in de wedstrijd was het het team van Bart en Tom dat tegen een achterstand aanliep door een niet goed geplaatst schot van Bart. De strijd tussen de andere twee teams ging onverminderd door. Het was met het allerlaatste schot van Henk Frielinck dat de wedstrijd werd beslist. Hier had Toon Althanning geen passend antwoord op. Ondanks het goed geplaatste schot van Toon was de kloot van team Henk/Martin buiten bereik.
Een verdiende overwinning van Martin en Henk. Kerels Proficiat!!!

Winnaars Jan Kuipers Trofee ’23 / ’24